PDA

View Full Version : Despre Comandantii Romanache



don_corleone
08-02-2010, 08:12 PM
De veti vedea inainte sa semnati contractul numle comandantului Grosu Vasile-sa fugiti cit va tin picioarele.Un mare porc in viata,un cambuzier inrait,un mere betivan sef.Este foarte greu sa navigi cu astfel de om,sub orice critica.Sa vb acum despre domnul Cuceanu Dan un alt mare porc in viata,un cambuzier,hot la drumu mare,un mare antinationalist prieten la catarama cu croatii si muntenegrenii,dar mare dusman cu romanii care-si fac treaba si muncesc de le sar capacele,asa ca aceeasi actiune,fuga.Ne miram ca auzim de cd aruncati peste bord si sintem deosebit de suparati cind auzim asta,in schimb nu ne ngindim la caracterul lor infect,la vapor regi si acasa pisicute.

track3r
08-02-2010, 08:27 PM
La ce companie naviga inculpatii?

ismail
09-02-2010, 07:36 PM
De veti vedea inainte sa semnati contractul numle comandantului Grosu Vasile-sa fugiti cit va tin picioarele.Un mare porc in viata,un cambuzier inrait,un mere betivan sef.Este foarte greu sa navigi cu astfel de om,sub orice critica.Sa vb acum despre domnul Cuceanu Dan un alt mare porc in viata,un cambuzier,hot la drumu mare,un mare antinationalist prieten la catarama cu croatii si muntenegrenii,dar mare dusman cu romanii care-si fac treaba si muncesc de le sar capacele,asa ca aceeasi actiune,fuga.Ne miram ca auzim de cd aruncati peste bord si sintem deosebit de suparati cind auzim asta,in schimb nu ne ngindim la caracterul lor infect,la vapor regi si acasa pisicute.

corleone se pare ca nu prea ai ce cauta pe forumul asta. de multi ani viata pe mare se desfasoara intr-un mediu multinational. tu nu te-ai prins din pacate. am prieteni buni cu care am navigat si ne vizitam si fac parte di natiile alea pe care tu le injuri si dispretuiesti. pacat de tine ca nu esti in stare sa te adaptezi conditiilor din shippingul zilelor noastre. incearca sa deschizi un butique, taraba, gogoserie in autogara si nu o sa mai intalnesti decat navetisti romani. A... si inca o chestie, am avut placerea si onoarea sa-l am un voiaj comandant pe unul din cei injurati de tine mai sus. am o parere total opusa. un om de inalta tinuta morala dar dusman de moarte al prostilor, neprofesionistilor, lenesilor si mincinosilor. cerea doar sa-ti faci treaba bine si in timp util. de asta plecam pe mare, nu? ca sa nu iti mai bati capul vbesc despre d-l cdt cuceanu. vorbesti de frustrari in majoritatea posturilor tale... se pare catu ai o imensa frustrare ptr ca tu nu o sa fi capabil niciodata sa ajungi comandant. din partea mea tot respectul comandantilor romani si sper sa intalnesc cat mai multi pe mare si la companii cat mai bune.

ovidius
10-02-2010, 01:07 PM
pe cdt cuceanu dan nu il cunosc personal, insa trebuie sa recunosc ca esti primul de la care aud o parere favorabila in ceea ce il priveste.

sharky
10-02-2010, 08:52 PM
NUMELE "RESPECTATEI" COMPANII?

vaporu
11-02-2010, 12:54 PM
Chiar daca ma repet vreau sa adaug ceva,daca un membru de echipaj nu-si face treaba...acasa cu el,dar cine plm se crede un comandant ca sa se erijeze in educator etc,este cumva platit de catre companie pentru ore de etica+profesionalism,cei care fac asta(si sint prea multi)sint niste frustrati care dupa o cariera de pupat funduri pentru a lua functie incearca sa-si puna in aplicare propria viziune si propriile frustrari,dupa parerea mea sint doar niste epave

toni
28-03-2010, 09:29 PM
pentru vaporu, se pare ca nu ai nici cea mai mica idee despre ce se intampla la bordul navelor. deci in opinia ta cine nu isi face treaba poate sa ramana linistit la bord ca sunt altii care o sa o faca in locul lui nu?

criostian
08-04-2010, 11:45 AM
De Grosu Vasile pot sa zic si eu ceva. Am facut voiaj cu el in 97 la Petromin pe Tg Lapus, si din nefericire si in 2005 la Starr Shipping cu portughezii. nimic neadevarat. betiv,scandalagiu, violent(in 97 a spart timpanul unui ospatar cu o sticla de tarie. Nu mai voia omul sa il serveasca la 4 dim cu ancarul pe mana.),vulgar ("o sa va luati drepturile din p..la). un abject. Petrominul l-a dat afara dar dupa 2 luni pleca prin Corona.evident acelasi comportament. La portughezi ..la fel.Evident dupa primul voiaj la ei au vazut cine e si i-au dat un sut in c..r.
Acum aud altul sa se planga de el.

navig din 93 si am intalnit cdt ok cat sa-i numeri pe degetele de la o mana. oi fi eu ghinionist.
poate asta e motivul de ne tot toaca pe forumuri si nu numai, brevetatii romani. nu suntem buni penru ca spunem acasa ce podoabe sunt. poate
evident ca am sa primesc apelativul de nebrevetat frustrat :D

mecanicosu
08-04-2010, 12:59 PM
Mare dreptate despre ai nostrii "Jupini" - termen ce defineste din plin unii dintre asa zisi comandanti romini . normali din toate punctele de vedere putini ft putini . in rest tineri sau mai putini tineri atinsi de "jupinism" .cred ca atunci cind i-au brevetul sunt inoculati cu vr-un virus la care doar ft. ft putini sunt imuni.Bafta si voiaje cit mai bune .

sealife
08-04-2010, 03:20 PM
Eu sunt de parere ca cel care are probleme cu un "jupan" are de fapt probleme cu functia de comandant .Eu personal nu am observat diferente mari intre ai nostri si altii.

minitehnicus
17-09-2010, 09:23 PM
Ah ce vremuri....echipaje romanesti...Prin 2006 mi-a ramas si mie intiparit un nume parca predestinat de comandant roman...Ciobanu...imi pare rau al doilea nume habar nu-l am. Si sincer sealife nu am nici o treaba cu pozitia de comandant...nu mi-ar fi ramas intiparit ..daca nu mi-ar fi sugerat/comandat sa dau cu ciocanul in antena de Imarsat-F ca ramasese fara semnal si stia el ca un electric roman a mai facut-o...noroc cu superintendentul Danez de fatza, daca nu ar fi ordonat hard stbd in plina viteza si in mijlocul oceanului..de a trebuit sa ne fataim vreo ora in jurul principalului sa-l observam ca sarisera temperaturile din normal, numai ca sa revina iar semnalul la antenna ca doar avea de vorbit chestii importante la tel...., daca nu ne-a pus pe uscat in India...si a reusit sa-l infunde pe un ofiter trei care saracu era la primul contract pe functie...ca doar ii spusese pilotul da-i ca merge dupa ce ofiterul il anuntase mai putin de un metru sub chila....daca nu dupa 2 luni de contract 50 la suta din marinarii, timonierii romani sau dat lovitzi la doctor si bineinteles ca erau cei cu bun simtz....si daca nu: simtzind latul aproape s-a dat si el lovit.....iar in tara a incercat sa revendice asigurarea cum ca l-ar fi lovit la piciorul stang usa de pe comanda....si incerca sa-i convinga pe ofiterii ramasi sa adauge acest lucru in jurnal de bord dupa ce aflase ca e posibil sa se consulte acest jurnal. Urmarea ar fi ca nava nu mai avea echipaj de sigurantza sa plece din Singapore, controale, super intendenti...si apoi tot echipajul schimbat cu filipaci ! Nu zic ca nu sunt si alte uscaturi in alte natii...dar uscaturile romanesti ma ustura parca cel mai mult.

bughy_mih
14-10-2011, 06:46 AM
Nu toti cd-ti romani sunt la fel , unii sunt chiar ok si este o placere sa lucrezi cu ei, iar altii dezastru total, deobicei cei care sunt incompetenti sunt si rai.
Ca o parere generala totusi, pana nu vor dispare de pe mare fosti vanzatori de blugi, cafea si tigari nimic nu va merge cum trebuie.

mecanicosu
14-10-2011, 09:41 AM
Nu toti cd-ti romani sunt la fel , unii sunt chiar ok si este o placere sa lucrezi cu ei, iar altii dezastru total, deobicei cei care sunt incompetenti sunt si rai.
Ca o parere generala totusi, pana nu vor dispare de pe mare fosti vanzatori de blugi, cafea si tigari nimic nu va merge cum trebuie.
Comandanti Romani - vechea si totusi noua "poveste " . Din experienta mea - 25 de ani pe mare - marea majoritate ,95% , ramasi sau deveniti "jupini " . "Jupini" termen navromist care caracterizeaza pe deplin apucaturile acestor comandanti. Chiar si cei mai tineri - am avut un comandant roman de 35 de ani la o companie germana , venit la bord dupa un polonez , am avut si la francezi comandanti "cambuzieri" la greu , si nemti care citeodata sunt la fel ca "jupinii" nostrii ; furam conserve de peste din cambuza ca sa avem ceva de mincare - in momentul in care au luat comanda parca ii inoculeaza cineva cu virusul '' jupinismului". Epitete si comentarii ca - ba "potcovarule" iar mi-ai murdarit melamina prin castel , de! venise cu melamina lu masa de acasa - nava era veche o gramada de probleme jos si cum mecanica nu este ca medicina farmaceutica mai ai miinile murdare , ba ce vrei mincare ca la Ritz ( mincam scaieti prajiti cu el , sucuri doar un pahar pe saptamina ,el mincare separata , tratament special comparativ cu noi membrii de rind , si ca peste tot se gasesc lingai care le fac cafeluta ,ii "perie " pe umeri de scame , care te "dau in git " daca "comentezi" la ordinele stupide etc etc. ) , incepuse sa dea ordine si la masina , ca de se "pricepea" baiatul . Nu toti sunt asa dar marea majoritate sunt atinsi de microb si nu sunt doar romanii asa - mai gasesti si la straini dar nu in proportie ca la ai nostrii . Am intilnit de cind navig eu , 3 sau 4 comandati romani , "adevarati" comandanti . In rest , stapini de sclavi. Nu ma pling , fac doar o constatatre a situatiei .
Bafta si voiaje cit mai bune la toti !

jobless
15-12-2012, 07:40 AM
Exista viata si dupa Maersk!
Si inca ce viata!!!
Am sa incerc sa ating doua probleme: c-dt-ul si echipajul.

Am sa-i dau doar initialele, c-dt. N. R., sper sa fiu inteles, are un fiu, C/O, si in metalitatea noastra ca <aschia nu sare departe de trunchi>, ar putea fi afectat, fara niciun motiv.
Un tip bolnav, care prin comportare afecta intreaga activitate de la nava.
In varsta de 66 de ani, nu stiu cum a trecut testul psihologic, cu spaga, sau disimulandu-si foarte bine boala psihica.
Tipete, injuraturi si ordine absurde. Pt. a-si pastra postul a pus in pericol viata echipajului.
Doar cateva exemple:
1. pompagiul in afara bordului sa amareze fenderele
2. un deget aproape rupt al unui filipinez, tratat ca o simpla <scratch>
Nu mai vorbesc de tehnica de investigare a accidentului.
3. Manevrarea cranicelor pt. transport persoane, fara a fi certificate pt. aceasta activitate.

Echipajul
Dupa aproape zece ani, am avut sansa sa fiu din nou cu <ainostri.ro>!!!
Am sa incerc tot in acest reply, sa raspund si domnilor Andy_Fox si imported_Octav, referitor la <Assessment in Maritime Job>, carora le multumesc pt. rabdarea de a citi. Am postat, pt. a fi de folos celor ce vor fi supusi testelor de evaluare la S'pore, Haifa, etc.
Sunt evaluari facute de alti <pamanteni> si e destul de dificil de a intelege ce urmaresc de fapt.

<ainostri.ro>
Am fost putin surprins de atitudinea lor, intelegandu-i, eram un out-sider!
Am aplicat cateva concepte din <attitude evaluation> si mi-am dat seama ca sunt chiar foarte buni profesional.
Putin prea independenti, dar cu rezultate bune.
Varsta lor aprox. 30 de ani, deci in plina ascensiune profesionala, cu teluri precise, fara a fi predispusi la compromisuri.
Scoliti la UMC si ANMR, buni, chiar foarte buni.
Nesansa lor sa creasca intr-o companie, copie fidela a Petromin-ului, editie limitata 1990.
Am gasit calea cea buna si indicata, ca impreuna sa rezolvam toate problemele reale sau inventate de N. R.
Ne-am creat o lume paralela fara sa ne lasam contaminati de jigodismul N. R.-ului.

coryton
15-12-2012, 01:32 PM
Un om strain de meserie citeste si se mira. Numai noi stim cat de grea psihic este viata pe mare. sa avem toti noroc de seniori care stiu sa lucreze cu oamenii. Sa mearga vaporul, dar fara nebunie. Solutia mea a fost sa nu-mi mai pese de caracterizari. Majoritatea comandantilor au fost persoane dificile. Am renuntat de mult sa-i impresionez sau sa-i inteleg. Am avut contradictii dure cu ei si cu companiile, dar viata si sanatatea mea (si mintala :))) ) au avut prioritate!

Andy_Fox
16-12-2012, 12:05 PM
Din păcate (sau din fericire) n-am mai navigat cu comandanți români de foarte mult timp. Atunci când am navigat cu ei, impresia a fost proastă, poate și pentru că am nimerit cu genul de oameni care cred că totul li se cuvine, sunt intr-o poziție în care nu trebuie să dea socoteală nimănui și pot face tot ce îi taie capul. De curând am avut ocazia să ma urc pe un vapor unde comandantul precedent fusese un român. M-am îngrozit. Trecând peste faptul că făcuse o varză din toate documentele navei, implementase documente care nu făceau parte din SMS-ul companiei, doar pentru că așa îi venea lui mai bine, mai făcuse și boacăne care ne puteau costa scump. Ca să exemplific (am urcat la navă într-un port european, următorul port fiind în US):
- containerele de SOPEP (acelea portocalii de 12 butoaie) pline cu saci de gunoi, materialele din ele fiind încuiate undeva printr-o magazie.
- echipajul nu știa să se miște la exerciții, am aflat după aceea că timp de 4 luni, exercițiile se făcuseră doar pe hârtie
- echipamentul de luptă anti incendiu era în cutiile originale, așa cum fusese primit, nu era gata de folosire, la fel și aparatele de respirat.
- ”Muster Station” era frumos vopsit și aranjat, dar nu în locația trecută pe Safety plan (unde fusese de la livrarea navei) ci într-un cu totul alt loc (cadetul român de la punte mi-a explicat că a primit ordin expres de la cdt să mute locația pentru că ”aici e mai bine”)
- documentele din SMS, cele postate pe pereți, până și cele în format electronic nu mai fuseseră aduse la zi de câteva luni (cu toate că la noi toate update-urile se fac automat, trebuie doar mutat atașamentul dintr-un mail într-un folder special de pe server.
- Muster list-urile postate pe culoare erau modificate (din nou în mod greșit) cu oameni care făceau funcții duble și alții care nici măcar nu erau trecuți acolo.
etc., etc., etc

Nu contest faptul că ofițerul 3 era un filipinez retardat, chief-mate-ul rus era sub orice critică, dar responsabilitatea finală este totuși a comandantului, el trebuie să controleze dacă treaba e bine făcută. Am avut mare noroc că nu ne-a venit Port State și că am avut două săptămâni până la americani, timp în care am tras cu toții să punem totul la punct ca să nu avem belele. Și din discuțiile cu superintendentul am aflat că pe fiecare vapor făcuse la fel. Acum are deja warning că dacă nu se pune la punct va fi ultimul lui voiaj în companie. Și oare îi pasă? Va pleca în altă companie și va face și acolo la fel.

Dar avem și alte naționalități de comandanți care sunt la fel, mai ales cei veniți din flota sovietică, așa că fenomenul nu este neapărat românesc.

hamal
16-12-2012, 01:51 PM
Fenomenul nu e neaparat romanesc, am facut si cu rusi (pe unul am fost cat pe-aci sa-l bat), si mec II ucrainian mi-a zis sa-l las in pace ca asa sunt toti din flota fost sovietica, orice greseala ar face, altcineva e vinovat. E problema de educatie si inteligenta... Pe masura ce avansezi in functie si ai tot mai multi in subordine, incepe sa ti se para ca esti Dumnezeu pe pamant, mai ales daca ai cativa care te sug la cocoshel. Daca iti folosesti inteligenta constructiv si mai ai si ceva educatie, poti sa-ti reprimi instinctele dictatoriale. Nu zic ca nu trebuie sa-ti impui punctul de vedere cand trebuie, mai ales ca fiind in top 4, ai sanse mai mari sa fii amendat, sa mergi la judecata / inchisoare sau sa fii black-list-at, dar asculta si parerile celorlalti, ca nu esti intaiul comandant al tarii!

Andy_Fox
16-12-2012, 04:14 PM
Corect, specimene de-astea am întâlnit și eu. Se cred mai sus decât oricine și orice. Cu unul dintre ei am stat cam două săptămâni dar parcă au fost luni de zile, număram orele până la plecare. Din primele zile m-am luat de el că a dat cadetul afară de pe comandă, că n-are ce căuta acolo, să treacă la vopsit pe punte. Săracul copil a venit la mine să se plângă (era croat), așa că m-am dus peste tata-mare cu fișa postului pentru cadet, unde scria că jobul lui la vapor e să învețe nu să tragă la marțagon. Tata-mare a venit cu răspunsul că el face ce vrea, nu-l interesează politica companiei. Așa că următorul pas a fost să-i fac raport la companie, raport pe care bine-înțeles că n-a vrut să-l trimită. Logic, am sunat la companie și i-au tras-o repede, o fi el comandant, dar corespondența oficială nu se trimite după bunul lui plac. După asta nici măcar prin telefon n-a mai vorbit cu mine, punea ofițerii să mă sune. A fost mai confortabil așa, până când a început să dea el ordine electricianului, să bage sau să reducă turația la principal după bunul lui plac (contrar oricum circularelor noastre care restricționau anumite regimuri de funcționare), așa că i-am luat controlul motorului în ECR și i-am zis că dacă mai are nevoie de redus mașina să mă sune. S-a plâns la superintendent și a luat-o iar în barbă, că ăla i-a trimis la pachet toate circularele și l-a pus să le citească și să le urmeze la literă. După vreo două voiaje, fac cu un chiefmate român care îmi zice că s-a înțeles la perfecție cu tovarășul, am rămas uimit, însă în vreo două saptămâni mi-am dat seama și de ce. Pentru că românul nostru nu putea să facă nimic fără ordin, nici măcar task-uri simple. Normal că s-a înțeles cu sovieticul, ăla ordona și el zicea ca Bocănel din Animat Planet, ”da șefu, am înțeles șefu, imediat șefu”.

coryton
23-12-2012, 11:56 AM
:)) cum se rezolvau conflictele la bordul navelor. poza de la Cutty Sark, Londra

https://lh4.googleusercontent.com/-WIMux8Gt9pc/UNbGrxmK1sI/AAAAAAAAAS4/Sp_v2r6KbAw/s512/PC210001.JPG

hamal
23-12-2012, 10:53 PM
:)) cum se rezolvau conflictele la bordul navelor. poza de la Cutty Sark, Londra



Cool :))) Asa se avansa in grad pe vremea aia... Prin selectie naturala! Nu se mai incurcau cu examenele class 4, class 1 sau ale noastre gen ANR...

ateodoru
27-12-2012, 01:18 AM
....si totusi feriti-va de jupanache navromisti in jurul a 55 ani, galme si gutui invatate sa semneze ca primarul doar, capsomani,fara cultura generala, care n-au reusit sa treaca pe la companii serioase ci au ramas pe la catzaoni ( ca deh , la aia sunt impamantenite atitudinea tip vechil, furturile, smenurile, sulfanelile ), ca pe la nemti, olandezi, francezi, englezi sau chiar italieni n-ar avea ce cauta. Prea putini comandanti romani au ramas integri, seriosi si profesionisti, dar acestia nu-i gasesti pe la navele catzaonilor....Sper ca respectivii vizati sa nu mai faca Romania de ras si sa scapam de ei...